תמונת מופע: אורלי פורטל | אל-אטלאל -בכורה

אורלי פורטל | אל-אטלאל -בכורה

אולם דלל (מפת הגעה)
יום רביעי, 5 יוני 2024 בשעה 20:30
משך: שעה
מחיר 90 עד 130 ₪

פרטי ההצגה

"תן לי את חירותי, שחרר את ידיי / אני נתתי (הכול) לא השארתי מאומה/ אוי לי מכבלך שהגיר דם מפרקי ידיי / למה שאשאירו? וכי מה נותר לי בך?" – אברהים נאג׳י, "אל אטלאל".


בתרגום עכשווי ובקולה של אום כולתום, אם האומה הערבית, מופנית זעקה אל האל שנטש.
בזמנים שהתרבות נדחקת, המוזות שותקות והלב כבד, המוטיבציה ליצור מתחלפת בהכרח לשרוד, זרעי יופי מונבטים ברסיסי מלחמה. היצירה צומחת מתוך הריסות. גופים עטופים בתכריך חיים, ידיהם כבולות, רוקעים ברגליים, מכים על בית החזה ודורשים חירות. זהו מחול קינה על אובדן חיים ואמונה. ״והארץ הייתה תוהו ובוהו״. הרקדנים בקולם ובגופם נאנחים ומבקשים את איחוי הכאב הגדול של שני העמים.

שתי שפות נארגות האחת בשנייה, מצלולן מתמזג לקריאה משותפת ונחשף חיבורן המקורי והקדום. המוזיקה, השפה והקול נמהלים אל תוך המחול עד לכדי ״טאראב״ – התעלות אקסטטית. מקצבים דיסהרמוניים מתחככים ביופי הנשגב ביצירת המופת ״אל אטלאל״. השיר על מות האהבה בין גבר לאשה הופך לסיפור על עולם שנחרב, על מערכת יחסים בין אדם למקום, לאדמה, לעַם.
 

אורלי פורטל - רקדנית, כוריאוגרפית, מורה למחול, מטפלת בתנועה ובקול, חוקרת מחול שבטי, פולקלור מרוקאי, והמפתחת של שפת מחול ייחודית, המתבססת על יצירת תנועה מתוך מצב של הרפיה, המכבדת את התנועתיות הטבעית של הגוף ואת מבנה הנפש והגוף של כל רקדן ורקדנית. יצירתה מציגה פרשנות עכשווית למסורות עתיקות ומשלבת אלמנטים מתחום - מחול מודרני עכשווי, קונטקט אימפרוביזציה ופלדנקרייז.

ילידת 1969, אורלי פורטל, בוגרת המגמה ללימודי מחול באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, החלה את דרכה המקצועית כרקדנית וסולנית בלהקת 'קול ודממה' בניהולו של משה אפרתי וב'אנסמבל בת-שבע'. פורטל, ממייסדי אנסמבל 'אימפרוביזה' המתמקד בחקר אמנות האלתור, העמיקה במשך השנים בחקר הפולקלור הערבי, הקדישה שנתיים ללימודי מוסיקה ערבית באוניברסיטת בר-אילן והרחיקה עד מרוקו כדי ללמוד ממקור ראשון את הריקוד השורשי של שבטי הגנאווה והברבר.

במשך 25 שנות יצירה עצמאית הופיעה על במות ובפסטיבלים רבים בארץ ובעולם ושיתפה פעולה עם אמנים מובילים מתחומים שונים. בשנת 2009 הקימה את להקת המחול אורלי פורטל עבורה יצרה יצירות מקור, המחברות בין המחול העתיק והביטוי העכשווי תוך יישום התובנות של מחקרה.

כוריאוגרפיה: אורלי פורטל
רקדנים: אורלי פורטל, ארתור אסטמן, מיה תמיר, ללאל פיליורה, נעה גרוניך, דניאל קוסטה
מוסיקה: אל אטלאל, ביצוע - אום כולתום, לחן - ריאד אל סונבאטי, מילים - אבראהים נאג׳י
מוסיקה מקורית: אורי אלבוחר
שירה וקולות: אורלי פורטל, ארתור אסטמן, מאיה תמיר, ללאל פיליורה, נעה גרוניך, דניאל קוסטה
תרגום מילות השיר לעברית: לטיף ברטוב
עיצוב תאורה: נדב ברנע
עיצוב תלבושות: רוסלו שמריה
גרפיקה ועיצוב פוסטר: איתמר חיפץ
צילום: אפרת מזור 
הפקה: מור מסרי

הגדרות הדפדפן שלך לא מאפשרות להתקדם
יש ללחוץ על הכפתור למטה בכדי להמשיך
לרכישת כרטיסים לחץ כאן

בחירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים